سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید کاشی

خرید کاشی  جز دسته محصولات و متریالهای ساختمانی ست که در محیطهای مختلف بسته به شرایط می‌توان کاشی مورد نیاز را انتخاب کرد . و ضمن اینکه حتمن باید انتخاب آگاهانه داشته باشیم . هنگام خرید موادی هست که باید در نظر گرفته شود که در زیر به آن اشاره می‌شود : 

  • مکانی که در آن کاشی قرار است نصب شود از لحاظ نور و متراز باید مورد بررسی قرار گیرد . با توجه به هزینه های هنگفت خرید کاشی باید بصورت آگاهانه انجام پذیرد . و از سویی دیگر مورد فنی و طراحی در مورد انتخاب کاشی نیز مورد بررسی قرار گیرد . مواردی نیز هستش که برای انتخاب کاشی مثلا کاشی بدنه حمام که معمولا از رنگهای آبی و سفید و معمولا رنگ روشن استفاده می‌شود . رنگ و طرح کاشی بدنه بخصوص کاشی آشپزخانه به سلیقه ی شخصی و حتی چیدمان ، نور پردازی ، آن مورد بررسی قرار می‌گیرد . کاشی ها باید ویژگی فنی متناسب با محیط را داشته باشند. همچنین در برابر فشارهای حرارتی و الکتریکی و دربرابر مواد شیمیایی مقاوم باشند . همچنین انتخاب کاشی و یا سرامیک برای مکانهای عمومی نیزباید متفاوت باشد .   

 کاشی­های کف و دیوار حمام و دستشویی ، با مواد شیمیایی لکه زا (مثل محصولات بهداشتی ،مواد آرایشی ، عطرها و ...) و شوینده­ ها که در تماس هستند و برای همین ، بهتر است در سرویس­ های بهداشتی و حمام از کاشی‌­هایی استفاده کنیم که در برابر مواد شیمیایی بخصوص اسیدها و بازها از مقاومت بالایی برخور دارند . بیشترین میزان ضربه خوردن و ساییدگی مربوط به کاشی­های کف آشپزخانه است. کف آشپزخانه جایی است که در معرض بیشترین میزان آلودگی و لکه­ های چربی قرار دارد و بنابراین باید بیشتر از سایر جاها و با دقت بیشتری تمیز بشود. همچنین کف آشپزخانه جایی است که احتمال افتادن اشیا روی آن زیاد است لذا کاشی­های کف آشپزخانه باید بیشترین مقاومت مکانیکی و مقاوت در برابر مواد شیمیایی را دارا باشند. کاشی­های دیوار آشپزخانه اگرچه در معرض تنش­های مکانیکی کمی قرار دارند، اما نیازمند مقاومت شیمیایی بسیار بالایی می باشند چون در معرض تنش شیمیایی ناشی از آشپزی و مواد شوینده قرار دارند . برخی از کاشیها را بعنوان کاشی لوکس انتخاب می‌کنند و درآشپزخانه بین کابینت بالا و پایین قرارمی‌دهند . در زیر تصویر کاشی بین کابینتی روژین طلایی را مشاهده می‌کنید : 

کاشی بین کابینتی روژین با لعاب کوتینگ پولیش مناسب برای نمای داخلی و مورد پسند افراد با سلیقه

 

 

 

 

 


» نظر