سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سنگ

 

سنگ های ساختمانی که امروزه به دلیل آسان شدن عملیات استخراج سنگ استفاده از آن ها پیشرفت چشمگیری داشته است در انواع مختلف در بازار به فروش می رسند و خریداران می توانند با توجه به کاربرد آن ها و بودجه ای که خود برای خرید سنگ در نظر دارند، سنگ مورد انتخاب خود را خریداری کنند. قیمت سنگ بر اساس ویژگی ها و کارایی هایی که سنگ دارد متفاوت و متغیر است . قطعا سنگی که دارای ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر عوامل جوی، عمر طولانی و مقاومت در برابر فرسایش است از قیمت بالاتری برخوردار است، البته این نکات به تنهایی نمیتوانند در قیمت سنگ تاثیر گذار باشند. قطعا هرچه ضخامت و ابعاد یک سنگ بیشتر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. قیمت سنگ هایی که در استخراج و برش و صیقل کاری آن ها سختی و مشکلات بسیاری وجود داشته باشد بالاتر است چرا که نیاز به نیرو و تلاش بیشتری است یک از انواع این سنگ ها سنگ گرانیت است که به استوره مقاومت و سختی معروف است و به دلیل همین سختی برش و صیقل کاری آن مشکلات بسیاری دارد.فاصله معدن تا کارخانه نیز می تواند در قیمت سنگ تاثیر گذار باشد البته این نکته بسته به کارخانه فروش دارد و ممکن است در قیمت سنگ اعمال نشود. یکی از عواملی که می تواندبیشترین تاثیر را بر قیمت سنگ داشته باشد سورت بندی سنگ است  قائدتا با افزایش دقت در سورت بندی سنگی یکدست تر ارائه شده و قیمت سنگ نیز افزایش می یابد.سنگ ها به صورت طبیعی از معدن استخراج می شوند و هنگامی که بریده می شود تازه ناخالصی ها و تفاوت رنگ های آن به چشم می آید و برای اینکه قابلیت فروش پیدا کند باید به دقت سورت بندی شود، این عملیات که در انتهای پروسه تولید شروع می شود زمان بسیار زیادی می خواهد و هرچه با دقت تر انجام پذیرد نیازمند نیرو و فعالیت بیشتری است و به همین دلیل می تواند در قیمت سنگ تاثیر گذارد. خرید سنگ یکی از مهم ترین عوامل یک پروژه ساختمانی است و باید در انجام ان دقت و تخصص کافی به کار گرفته شود تا در آینده پروژه با شکست مواجه نشود.

 


» نظر

سنگ نما تراورتن

 

سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که در اثرفعالیت چشمه های آب گرم و غارهای آهکی تشکیل شده است و در سال های اخیر استفاده از آن در نمای ساختمان بسیار رواج پیدا کرده است. در گذشته سنگ تراورتن طرفداران خیلی کمی داشت و این مسئله به این دلیل بود که این سنگ دارای خلل و فرج هایی بود که باعث می شد این سنگ آب را به میزان بالا جذب کرده و این جذب آب سبب خرد شدن سنگ و متلاشی شدن آن می شد اما با ورود رزین به بازار این تخلخل پوشش داده شد و جذب آب در آن را بسیار کم کرد . سنگ نما تراورتن سنگی رسوبی با بافتی بلوری است که از کلسیت(CaCO3) تشکیل‌شده است و از دسته سنگ های آهکی به شمار می آید. سنگ نما تراورتن دارای تنوع رنگ و طرح می باشد که این تفاوت رنگی به دلیل شدت تفاوت آن در وجود کربنات آهن است در واقع هر چه رنگ این سنگ‌ها روشن تر و سفید باشد یعنی ناخالصی های ناشی از وجود اکسید آهن در آن کمتر است و از مرغوبیت بهتری برخوردار است. تنوع رنگ در سنگ نما تراورتن و وجود رگه هایی در بافت آن باعث شده است که جلوه زیبا و متفاوتی را به نما ساختمان ببخشد. سنگ نما تراورتن را می توان به رنگ های سفید، کِرِم، برنزه تیره و روشن، قرمز و خاکستری مشاهده کرد. این سنگ نما را می توان در دو جهت موج دار و بدون موج برش داد. از جمله ویژگی های بارز این سنگ نما مقاومت بالا آن در برابر سرما ، گرما، اشعه UV خورشید، آلودگی و رطوبت هوا و قیمت نسبتا مناسب آن و وجود خلل و فرج در بافتش که باعث محکم  چسبیدن آن به ملات سیمان می شود می باشد. نمونه ای از ساختمان ها و سازه های معروف که در ساخت آن ها از سنگ نما تراورتن استفاده شده است شامل کلنادای میدان سنت پیتر در رم، کلیسای ساکرکور در پاریس است. تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری ، تراورتن آذرشهر ، تراورتن سیلور کاشان، تراورتن شکلاتی آقا محمدی و تراورتن ابیانه از جمله مهم ترین معادن سنگ تراورتن در ایران می باشند.

 


» نظر

سنگ ساختمان

همانطور که در همه جای دنیا مشاهده می کنید سنگ ها یکی از پرکاربرد ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی هستند و در ایران کمتر ساختمانی دیده می شود که در آن از سنگ ساختمان چه در فضای داخلی و چه در فضای خارجی استفاده نشده باشد . سنگ ساختمان اغلب از سنگ لاشه همراه با ملات های گچ و آهک در ساختمان ها استفاده می شوند . با اینکه سنگ ساختمان به دلیل سنگینی و مشکلاتی که در حمل و نقل و استخراج آن ها وجود دارد تا حدودی جای خود را به مصالحی مانند آجر داده اند ولی همچنان اهمیت ویژه ای در ساختمان های سنگین و سخت مانند پل‌ها‌، تونل‌ها، بهمن گیرها، دیوارهای حائل و سنگ چین‌ها، کرسی چین‌ها و... دارند . در عملیات ساختمان سازی از سنگ های طبیعی که در شرایط جوی دارای مقاومت کافی باشند و رنگ قابل قبولی داشته باشند می توان به صورت سنگ لاشه ، سنگ قواره ‌، سنگ باربر‌ ، سنگ پلاک ‌، سنگ درپوش‌ ، سنگ ستون و علاوه بر این به صورت ظروف و وسایل سنگی استفاده کرد . سنگ ساختمان پس از استخراج از معادن سنگ با استفاده از ماشین آلات بر روی ماشین های مخصوص حمل کوپ سنگ بارگیری می شوند و به سمت کارخانه تولید سنگ حرکت داده می شوند و پس از تخلیه کوپ سنگ در انبار سنگ کارخانه با وسیله جرثقیل ، کوپ توسط استاد کار بر روی واگن قرار می گیرد و برای برش به سمت ماشین آلاتی چون اره بر ، قله بر ، 30 تیغ و مولتی وایر حرکت داده می شوند سپس جهت فرآوری به سمت ماشین آلاتی مانند کالیبر ، ساب ، حکمی بر و کله بر هدایت می شوند و پس از مراحل فرآوری سورت بندی می شوند . سنگ ساختمان بر اساس وزن مخصوص ، مقاومت فشاری و ضریب نرم شدگی تقسیم بندی می شود . از انواع سنگ ساختمان می توان به گرانیت ، تراورتن ، مرمر ، مرمریت ، سنگ چینی ، کوارتزیت ، ماسه سنگ ها ، گابرو و دیوریت اشاره کرد . از این سنگ ها بر اساس ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند می توان در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد . مثلا سنگ تراورتن دارای ویژگی هایی مانند مقاومت بالادر برابر عوامل جوی ، تنوع در رنگ و طرح و چسبندگی بالا به ملات ساختمان است و یا سنگ مرمر دارای ظاهری شیک و زیبا است و عمری طولانی دارد .به طور کلی از سنگ ساختمان می توان در نمای داخلی ، نمای خارجی ، کف و پاگرد ،کف فرش فضاهای داخلی مسکونی ، کف فرش فضاهای داخلی تجاری و اداری ، کف فرش بام و پیاده‌رو ، سرویس‌ بهداشتی ، درپوش دیوارهای محوطه، حیاط و جان پناه بام و سنگ روی کابینت و اپن استفاده کرد .  


» نظر

قیمت کاشی

کاشی یکی از متریالهای ساختمانی است که در نمای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می شود . این محصول ساختمانی از تنوع رنگ ، طرح و کاربری زیادی می باشد . حتی کاشی بعنوان عایق استفاده میشود . کلمه‌ی کاشی از واژه ی شهر کاشان گرفته شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال سازی معروف بوده است . محصول ساختمانی کاشی ، بر روی بدنه هایی مثل سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، سالن پذیرایی ، و ..... نصب می‌شود . محصولات کاشی از دو قسمت تشکیل شده است : یکی قطعه سفالی که آنرا استخوان بندی و اسکلت کاشی می نامنند . دوم اینکه لعاب روی کاشی از ماده ایی شیشه ایی تشکیل شده است . کاشی در انواع مختلفی دسته بندی می‌شود که مهمترین آن عامل ، برای تمایز بین انواع کاشی و استفاده کردن و نکردن از لعاب کاشی است . لعاب کاشی یکی از مهمترین مراحلی است که روی پخت کاشی انجام می شود . تخلخل و نفوذپذیری در کاشی سرامیک خود در دسته بندی این محصولات اثرگذار است . و نکته ی دیگر اینکه نوع رنگ برای تزئین و طرح روی کاشی مناسب بوده و اینکه در بافت اصلی کاشی وارد می شود . نوع رنگی که استفاده شده در انواع مختلف مثل خاک رس ، یا رنگدانه ها که جز رنگـــــهای طبیعی می باشند . و به خاک رس قبل از پخته شدن اضافه می‌شود و بعد از پخته شدن به بدنه اضاف می‌شود . بعد از اضافه شدن رنگبندی مناسب به عنوان لعاب بر روی کاشی دوباره آن را در کوره وارد می‌کنند . لعاب کاشی ، از جنس شیشه است و در حالت مایع بر روی اسکت اصلی یا همان بدنه کاشی ریخته می‌شود و دوباره در کوره پخت میشود . لعابی که روی سطح کاشی زده میشود حسنی که دارد باعث جلوگیری از نفوذ آب و ..... تا حد کمی می شود . این چاپ بر روی کاشی با هر نوع دستگاهی انجام می گیرد . لعاب روی کاشی بر اساس میزان شفافیت به دو دسته تقسیم می شود که لعابهای براق ، نسبت به دیگر لعابها از درخشندگی بالاتری برخوردار است که اصولا محیط هم روشن تر و بزرگتر نشان می دهد . تمیز کردن کاشی براق راحتر انجام میشود تا اینکه کاشی لعابی مات داشته باشد . کاشی که دارای لعابی براق است سطحی سر و لغزنده دارد . در تصویر زیر نمونه کاشی بدنه را مشاهده می کنید که مناسب نمای داخلی سرویس بهداشتی می باشد : 

 

کاشی والنا قهوه ایی با ابعاد 30*60 در دو طرح دکور و ساده با تزئین فیتیله سیگاری

کاشی والنا با ابعاد 30*60 با رنگبندی و طیف رنگی کرم قهوه ایی میباشد که برای نمای داخل آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شود . قیمت کاشی بر حسب رنگ و بر طبق متر مربع مشخص می شود .  

 


» نظر

سنگ اصفهان

در کشور ایران 1265معدن سنگ وجود دارد که از این تعداد 926 معدن فعال  ، 275 معدن غیر فعال و 64 معدن در حال تجهیز هستند و بر این اساس ایران جزو 5 کشور اول تولید کننده سنگ است که در این میان از نظر تنوع رنگ و کیفیت سنگ های ساختمانی دارای رتبه اول جهان است ، به همین دلیل به ایران لغب «بهشت سنگ های ساختمانی » داده شده است . استراتژی صنعت سنگ کشور در زمینه تولید ، مصرف و صادرات تدوین شده است . در حال حاضر در کشور ایران صنعت سنگ اصفهان جایگاه ویژه ای دارد و بیشترین میزان تولید سنگ کشور را در اصفهان داریم . حدود 2000 واحد از 6000 سنگبری سراسر کشور یعنی به میزان یک سوم سنگبری‌های کشور در استان اصفهان وجود دارد، این در حالی است که واحدهای سنگبری استان اصفهان حدود 50 درصد سنگ کشور را تأمین می‌کند و این مسئله باعث پیشرفت هرچه بیشتر سنگ اصفهان شده است . صنایع سنگ اصفهان از جمله صنایعی است که محصولات آن به سراسر دنیا ارسال می شود . در استان اصفهان 148 معدن فعال سنگ موجود است که از این رقم 89 عدد از آن سنگ تراروتن است در نتیجه می توان گفت که سنگ تراورتن در این استان از تنوع بالایی برخوردار است . سنگ تراورتن موجود در استان اصفهان از کیفیت بالایی برخوردار است و گران قیمت ترین سنگ های تراورتن در این استان موجود است . استان اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد این امکان را فراهم می کند که همگان بتوانند به این استان دسترسی پیدا کنند و از بازارهای سنگ اصفهان دیدن کنند و از این محصولات خریداری نمایند . سنگ اصفهان در شهرک های صنعتی نجف آباد ، شهرک صنعتی رضوانشهر ، شهرک صنعتی محمودآباد و شهرک صنعتی دولت آباد متمرکز شده اند . یکی از شرکت های فروش سنگ با نام کالاساخت  نیز که در استان واقع است و به فروش سنگ و انواع مصالح ساختمانی مشغول است . گروه کالا ساخت در نجف آباد اصفهان واقع شده ست و با بسیاری از واحدهای سنگبری ارتباط مستقیم دارد . از جمله ویژگی هایی که این گروه دارند این است که سایت اینترنتی برای فروش سنگ در دسترس دارند و شما می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی به این سایت مراجعه کرده و انوع سنگ را بشناسید ، انتخاب کنید و خریداری نمایید تا برای شما ارسال شود و شما دیگر نمیخواهد مسافت زیادی را برای خرید سنگ طی کنید . این سایت پشتیبانی 24 ساعته دارد و در زمینه های مختلف ساخت و ساز به شما مشاوره می دهد .


» نظر
   1   2      >