سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک ها با توجه به نوع مصرف و حتی ابعاد به دو دسته تقسیم می‌شود . 
1- کاشی دیواری 
2-سرامیک کف 

تولید کاشی و سرامیک به دو روش تولید می‌شود : 

  • دو پخت، در این سیستم ابتدا در مرحله اول بدنه و سپس در مرحله دوم لعاب پخته می‌شود.
  • تک پخت در این سیستم بدنه و لعاب در یک مرحله و به صورت همزمان پخته می‌شوند.

در سیستم پخت کاشی سرامیک به صورت دو پخت، دو روش وجود دارد. 1- روش کوره­‌های تونلی (دسته‌­های 50 تا 60 تایی) 2- کوره‌­های دوپخت رولری. در روش اول قطعات بعد از پرس ­شدن بصورت دسته‌­ای روی هم انباشته می‌­شوند. سپس روی واگن سوار،‌ به خشک کن منتقل و  بعد بیسکویت آن پخته شده و لعاب زده می‌شود. این قطعات، در نهایت در تونل لعاب پخته می­‌شوند. در روش دوپخت رولری (که اغلب برای کاشی­‌ سرامیک های ایرانی استفاده می‌شود)، قطعات کاشی بعد از پرس، بصورت منفرد وارد کوره­‌های رولری شده، عمل پخت بیسکویت انجام می­‌شود و از آنجا مستقیماً به قسمت لعاب­زنی فرستاده می‌شوند. بعد از لعاب زنی این قطعات وارد رولرهای پخت شده و لعابشان نیز در آنجا پخته می‌شود.

سیستم تک­‌پخت روش جدیدتر و مشکل­تری است. در این سیستم بعد از پرس،کاشی‌ و سرامیک وارد خشک ­کن شده، سپس وارد خط لعاب و بعد از آن نیز وارد کوره­‌ رولری می‌شوند. و عملیات پخت در کوره رولری انجام می‌­گیرد. این سیستم عمدتاً برای کاشی‌‌ سرامیک های کف مطرح است. در اسپانیا و ایتالیا  از این سیستم برای تولید کاشی سرامیک دیواری نیز استفاده می‌شود . 

سرامیک 30*60 مناسب برای بدنه و لعاب براق برش معمولی

 

 

 


» نظر

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن آذر شهر از نوع سنگ های طبیعی است، رنگ قرمز پر رنگی دارد و به صورت موج دار فرآوری شده که در طول آن این موج ها به صورت نامنظم و با خط هایی با رنگ قرمزی پر رنگ تر از زمینه اصلی در سنگ روی آن دیده میشود.

این محصول مناسب نمای بیرونی ساختمان و مناطق بسیار سرد کشور می‌باشد . این محصول از سنگ های طبیعی می‌باشد و از کوه های منطقه آذر شهر استان آذربایجان استخراج شده است.

سنگ قرمز آذرشهر جنس تراورتن دارد . سنگ‌های تراوتن به خاطر داشتن خواص منحصر به فرد خود در 5 دسته اصلی سنگ ها پرفروش ترین جنس محصولات سنگ طبیعی را دارا است.

تراورتن ها به خاطر وجود تخلخل بالا به خوبی مصالح ساختمانی را به خود جذب میکند و باعث میشود دوام بسیار زیادی در نمای ساختمان داشته باشند.

همچنین خاصیت عایق حرارتی و صوتی نیز دارند.

تراورتن بسیار مناسب مناطق سردسیر و با با رنگی زیاد می‌باشند . تصویر زیر نمونه سنگ آذر شهر را مشاهده می‌کنید : 

سنگ تراورتن آذر شهر قرمز سنگ نما


» نظر

کاشی سرامیک

کاشی سرامیک محصولات ساختمانی که با توجه به نیاز معمار و ساخت و ساز استفاده می‌شود. این محصول ساختمانی به توجه به علم روز و هنر ایرانی ساخته و تولید می‌شود . بکار بردن هنر در ساخت و تولید کاشی سرامیک از خاک رس تولید می‌شود . اجزای تشکیل دهنده اصلی آنها مواد غیر آلی و غیر فلزی بوده و در صورت قرار گرفتن در دما بسیار بالا شکل اولیه خودش را حفظ و مقاوم می‌شود . در بازار به این محصول که دارای لعاب باشد کاشی و سرامیک گفته می‌شود . 

سرامیک ها می‌توانند لعابدار یا بدون لعاب باشند و در ابعاد و اشکال متنوع ، مستطیل و مربعی ساخته می‌شود . ابعاد این محصول ساختمانی با توجه به نیاز و مصرف تولید و ساخته می‌شود . در برخی موارد کاشی سرامیک ضد اسید بدلیل مقاومت بالا برای کف سالنهای آزمایشگاه ها و کارخانه ها استفاده می‌شود . خاک پخته شده در کوره و دارای لعاب است که خاک سرخ بدون لعاب به رنگ قرمز مایل به قهوه ایی و طیف رنگی است . در تصویر زیر نمونه سرامیک طرح سنگ با مقاومت بالا با ابعاد 60*60 مشاهده می‌کنید : 

سرامیک طرح قلوه سنگی مناسب کف با ابعاد 60*60

 

این مورد در مورد ساخت کاشی سرامیک شایان ذکر هست که سرامیک‌های بدون لعاب را از راه پرس کردن یا اکستروژن شکل داده و پخت میزنند . رنگ سرامیک ها پس از پخت در طیف نخودی تا قرمز و قهوه‌ای می‌شود . البته این مورد برای سرامیکهای پرسلانی شامل نمی‌شود . مواد تشکیل دهنده ی سرامیک‌ها از سه ماده اولیه خاک رس، فلدسپات‌ها و ماسه تهیه می‌شوند . خاک رس ،‌ استفاده شده همان سیلیکات‌های آلومینیوم هیدراته است که به‌صورت کانی‌های مختلفی یافت می‌شوند.

 


» نظر