سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ نما

آیاتا کنون به این فکر کرده اید که چه سنگ نما برای ساختمان مناسب است؟

و یا اینکه برای خرید سنگ نما چه نکاتی را باید مد نظرداشته باشم؟

مزایایی که انتخاب سنگ نما میتواند داشته باشد به این ترتیب است:

  • تولید آسان و در دسترس بودن 
  • رنگهای طبیعی
  • مقاوم در برابر اشعه  uv
  • مقاومت در برابرآتش سوزی و ضربه
  • تنوع مناسب و دوام زیاد

انتخاب سنگ نما معایبی نیز دارد که به آن اشاره میشود: 

استفاده از سنگ گرانیتی بعنوان سنگ نما بدلیل صیقلی بودن چسبندگی آن کم است، و باید با تمهیدات خاصی کارشود.

وزن زیاد برخی از انواع سنگ که باعث افزایش وزن ساختمان می‌شود و در صورت انتخاب ناصحیح نوع سنگ در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر می‌شود.

  سنگ نما تنها با ابعاد عرضشان قابل تفکیک می باشند‌ که امروزه اکثر سنگ نما دارای عرض 40 سانتی متر می باشند که به اشتباه با اصطلاح 40 طولی شناخته می‌شوند و مقصود همان سنگ نما با عرض 40 سانتی متر و طول آزاد می باشد. 

 نمای ساختمان در سنگ نما

نمای بیرونی کار شده با سنگ آنتیک

نمای ساختمان در شب

سنگ نما در نمای شب



» نظر

سنگ آنتیک

دکوراتیو کردن دیوار حمام با سنگ آنتیک

 همانطور که میدانید سنگ آنتیک نوعی سنگ است که از بقایا و خرده های سنگ های طبیعی و چسباندن آنها به یکدیگر توسط ملات و چسب تهیه می شوند.

 یکی از فضاهای داخلی برای نمایش این سنگ های زیبا و جذاب حمام است. ظاهر و حس طبیعی سنگ آنتیک در حمام بسیار جذاب بوده و از طرفی خواهان زیادی داشته است.سنگ آنتیک که در شکل، اندازه، رنگ و انواع مختلف وجود دارد.با این حال خرید و نگهداری آنها تا حدودی هزینه بر است اما ظاهری که آنها به دکوراسیون حمام شما میدهد، بسیار چشم گیر خواهد بود.

سنگ آنتیک بطور معمول ازسنگ های طبیعی مانند سنگ لوح یا سنگ چینی ساخته می شود که اغلب به صورت قطعات مستطیلی نازک با ارتفاعات مختلف بریده و آماده میشود. این دیوار های سنگی یک بافت نمایشی وهمچین شیک و مدرن را در حمام شما ایجاد میکند.

سنگ آنتیک یک بافت بسیار زیبا دارد که می تواند آنرا با انواع سبک های دکوراسیون ست کرد. سنگ آنتیک در بیشتر حمام ها فقط در یک دیوار تک به کار می رود و به ندرت برای کل دیوارهای حمام استفاده می شود.

تصویر زیر نمونه از سنگ آنتیککه در حمام کار شده است را مشاهده میکنید:

سنگ آنتیک کار شده در حمام

 اما کار کردن سنگ آنتیک در حمام معایبی هم دارد.که بخار سطح و بافتی که روی آن وجود دارد تمیز کردن آن دشوار میباشد.ونیز بخاطر اینکه ساختار این سنگ ها از سنگ های طبیعی ساخته می شوند، معمولا سنگین هستند و ممکن است در هنگام نصب به قطعاتی مثل روشویی، آینه و تجهیزات جانبی حمام شما آسیب بزنند. نصب لب به لب سنگ با آینه خطرناک است و اگر آینه آسیب ببیند، تعویض یا تعمیر آن آسان نیست.

سنگ آنتیک کار شده درفضای حمام


» نظر

رزین نما سنگ

بدانیم در مورد رزین نما سنگ

رزین سنگ نما یا همان براق کننده ی سنگ است که مایعی شفاف بر پایه کوپلیمرهای اکریلیک میباشد.که محافظ بسیار خوبی برای نمای ساختمان یا همان پوشش نما بوده است.ضمن اینکه قابلیت اجرا بر روی تمام سطوح رادارا میباشد. حسن این کار اینست که از نفوذ آب داخل ساختمان جلوگیری میکند.  

 

کاربرد رزین نما سنگ

رزین سنگ یا همان براق کننده محافظنما است که بعد از جراروی هرسطحی به صورت یک لایه بیرنگ رو ی سطح سنگ نشسته و سطحسنگ را ضد آب میکند.همچین این را باید بدانیم که از اشعه های خورشیدی محافظت میکند.و بخاطر سطح براق زیبایی خاصی را به نمای ساختمان میدهد.رزین سنگ نما طول عمر سنگ را افزایش میدهدو کاربرد آن در سنگهای مصنوعی و ساختمانی است. 

 

نحوه اجرا رزین نما سنگ

 رزین سنگ را میتوان با قلمو و یا به وسیله پیستولت کم فشار بر روی سطح موردنظر اعمال کرد.

در سطوح عمودی لازم است تا حد جاری شدن پاشیده شود همچنین برای کسب نتیجه بهتر اجرای حداقل دو لایه پشت سرهم لازم می باشد.

در تصویر زیر رزین زدن بر روی نمای ساختمان را مشاهده می کنید.

نمونه ایی از زدن رزین به نمای ساختمان

 


» نظر

سنگ نما

تعریف نمادر ساختمان:

در ساختمان‌سازی به سوی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود.

که کار کردن آن با سنگ نما جلوه زیادی را به نمای ساختمان میدهد.

در معماری سنتی ایرانی، این طور بیان شده است که:آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بیفزایند را آمود می‌گویند:مانند تزیین الحاقی، سنگ نما یا آجری، کاشیکاری وگچبری. نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین می‌باشد.

سنگهای تزیینی در سنگ نما:

سنگ تزئینی را باید این طور توصیف کرد که:سنگی طبیعی که در اندازه مشخص انتخاب ، تراش و یا برش خورده باشد . اصطلاح سنگ تزئینی شامل سنگ ها در هر شکل می شود که به طور مستقیم و پس از برش ، سائیده شدن و صیقل کاری در نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می روند . سنگ های تزینی از نظر سنگ شناسی به یکی از گروه های سنگ آذرین ، دگرگونی و یا رسوبی اختصاص دارند و شامل انواع سنگ مرمر ، سنگ مرمریت ، سنگ چینی ، سنگ کنگلومرا ، سنگ تراورتن ، ماسه سنگ ، سنگ گرانیت ،سنگ دیوریت ، میباشند که همگی به نوعی در سنگ نما کردن ساختمان کاربرد دارند.

در تصویر زیر نمونه از نما سنگ را مشاهده کنید که قبل و بعد آن در تصویر مشخص میباشد:

تصویری از نمای ساختمان قبل از کار و بعد سنگ نماشدن.


» نظر

نمای ساختمان

برای نمای ساختمان ممکن است فقط یک نوع سنگ به کار رود. یا از مصالح دیگر نظیر چوب، فلز و ... همراه با سنگ در نمای ساختمان استفاده شود. با یک طرح اولیه مناسب که کلیه شرایط محیطی، فرهنگی، آب و هوایی، زیبایی شناختی و ... را مد نظر قرار دهد، می توان نماهای سنگی بسیار زیبایی در ساختمان خلق نمود.
و موردی دیگر که باید مد نظر داشت اینست که در نمای ساختمان باید از سنگ های بادوام و با مقاومت بالا در برابر یخ زدگی و شرایط نامساعد جوی و محیطی، با بافت و شکل مطلوب و بدون ترک خوردگی استفاده کرد.


علل انتخاب سنگ به عنوان یک مصالح مناسب برای نمای ساختمان  به شرح زیر است  :

  •   انعطاف پذیری و قابلیت استفاده بر روی سطوح مختلف
  •   فراوانی و در دسترس بودن
  •   عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار
  •   مقاومت در برابر عوامل جوی مانند رطوبت، سرما و گرما و نور خورشید
  •   تنوع در رنگ، طرح و جنس
  •   اجرای سریع، آسان و تمیز
  •   عایق حرارت و بی نیاز از زیرسازی
  •   عمر زیاد (در صورت استفاده مناسب)
  •   هزینه حفظ و نگهداری نسبتا کم
  •   قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح
  •   قابلیت ترمیم آسان   

 

در تصویر نمای ساختمان که با سنگ کار شده است میبینید.


» نظر
   1   2      >