سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ گیوتین

 

تعریف سنگ گیوتین

به قطعات پروفیل شکل که ترکیبی از سنگهای تراورتن، مرمریت و یا ترا اونیکس با تنوع طرح و رنگ بندی مختلف تولید می‌شود را سنگ گیوتین می‌گویند.

سنگ گیوتین از کنار هم قرار گرفتن باطله سنگهای تراورتن و پرتی های سنگ در کارخانه‌ها ساخته شده که بصورت مکعب مستطیل در زیر دستگاهی که لبه‌ی تیغ مانند دارد بر سطح طولی سنگ ضربه زده . سنگ را به دو قسمت تقسیم می‌کند. 

سنگی که حاصل می‌شود دو سطح دارد :
یکی سطح خارجی که صاف بوده و برای نصب روی دیوار توسط چسب سنگ چسبانده می‌شود و دیگری بخش داخلی سنگ که حالت طبیعی، نامنظم و ناصافی دارد که بعنوان نمای داخلی و خارجی ساختمان ازآن استفاده می‌شود.  

درتصویر زیر نمونه‌ایی از سنگ گیوتین را مشاهده می‌کنید:

نمونه از سنگ گیوتین


» نظر

سنگ گیوتین

سنگ گیوتین را می‌توان اینطور تعریف کرد که:

سنگ گیوتین جز دسته سنگهایی ست که از قطعات پروفیل سنگ تراورتن و ترا اونیکس و مرمریت با تنوع طرح و رنگبندی مختلف تهیه می‌شود.

و به صراحت می‌توان گفت جز دسته سنگهای دکوراتیو می‌باشد.

با توجه به پیشرفت در محصولات ساختمانی و تنوع محصول معماران و دکوراتیوها به فکر محصولی جدید افتادند که این محصول همان سنگ گیوتین است، که با قرار دادن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنارهم که از باطله سنگ‌های تراورتن و چسباندن آنها باملاتی که پایه‌ی رزینی دارد تولید می‌شود.    

سنگ گیوتین پروفیل‌های سنگی است که بصورت مکعب مستطیل در زیر لبه‌ی تیغ مانندی ضربه زده و به دو قطعه تقسیم می‌کنند. 

 سطح خارجی سنگ صاف بوده که برای نصب روی دیوار از چسب سنگ استفاده می‌کنند. باید گفت که بخش داخلی سنگ که طبیعی است. حالت نامنظم و ناصافی دارد.

تصویر زیر نمونه از سنگ گیوتین را مشاهده می‌کنید:

سنگ گیوتین


» نظر
<      1   2   3   4