سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی چیست؟

ساخت سنگ مصنوعی به این شکل است که: از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به‌ دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب ‌آنها سریع‌تر می‌شود. 

بدانیم سنگ‌های مصنوعی از چه چیز ساخته شده‌اند :

سنگ‌ مصنوعی از ترکیب سیمان، رس‌ها، سنگ‌ ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند. مواد به‌کار رفته در این سنگ‌ها تماما کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن ترکیب رنگ مورد نظر را به این سنگ‌ها می‌دهد. ترکیب بدست آمده رادر قالب‌هایی ریخته که دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی هستند و این کار باعث میشود که کاملا شبیه سنگ طبیعی شوند.

قیمت سنگ مصنوعی:

سنگ‌های مصنوعی بی شک قیمتی کمتر از سنگ‌های طبیعی دارند، چرا که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می‌شود. سنگ مصنوعی دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر هستند که به ما این اجازه را می‌دهد که سه برابر سنگ‌های طبیعی بتوانیم بر آنها فشار وارد کنیم. علاوه بر این‌ها مقاومت ساختاری آنها در فنداسیون‌های خاص توانایی تحمل بارهای زیاد را به آنها می‌دهد. 

وزن سنگ مصنوعی:

بسته به مدل آنهامتفاوت است و در رنج 15 کیلوگرم بر مترمربع در (قطعات کوچک) تا 37 کیلوگرم بر مترمربع در (قطعات بزرگ) قرارمی‌گیرد.حسن رنگ سنگ‌های مصنوعی این است که در گذر زمان از بین نمی‌رود چرا که رنگ این سنگ‌ مصنوعی بخشی از ساختار سنگ شده و در زمانی که سنگ در حال قالب‌گیری بوده، ثابت شده است. 

کاربرد سنگ مصنوعی:

سنگ‌مصنوعی به‌علت داشتن قابلیت تحمل گرمایی می‌توانند در نمای فضای خارجی شومینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که موادسازنده این سنگ‌ها دارای درصدی رس است، آنها را در مواجه با گرما مناسب ساخته است. به‌طور طبیعی این سنگ‌ باید با ملات‌ها یا چسب‌ها به‌کار گرفته شوند.

نمونه از سنگ مصنوعی تیره و روشن که در کنار هم برای نما استفاده میشود.


» نظر

موزائیک

باید بدانیم موزائیک پلیمری به روش زیر تولید می شود که :

در ابتدا درون میکسر موادی شامل ماسه ، سیمان ، سنگ دانه، رزین ، رنگدانه و آب بخوبی میکس شده و ملات خمیر مانندی تولید می‌شود. موادی که بدست آماده را در قالبی از جنس سیلیکان، لاستیک و پلیمر با طرح بسیار متنوع ریخته می‌شود و پس از لرزش روی میز ویبره به گرمخانه منتقل می‌شود. پس از 24 ساعت موزائیک پلیمری از درون قالبها تخلیه و برای عمل آوری در فضای مناسب قرار می‌گیرد. بدلیل مقاومت بسیار خوب موزائیک پلیمری امکان ارسال آنها برای نصب پس از 24 ساعت آماده می‌باشد.

ترکیبات پلیمری و افزودنیهای شیمیایی (رزین سمنت پلاست) چسبندگی بین تمام اجزاء را ایجاد کرده . رنگ‌دانه‌ها که مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیط قلیایی می‌باشد رنگ مورد نظر را به این مصالح می‌دهد.

 موزائیک سنتی در ظاهر به شکل زیرمی باشند:

  • موزائیک سیمانی:

موزائیکی که در سطح رویه فاقد سنگ دانه های تزئینی است و فقط دارای شیار و طرح ساده است.

  •  موزائیک سنگ دار:

 در سطح رویه ی آن از سنگ تزئینی استفاده شده است و به سه صورت شیاردار (طرح دار) ، صاف، شسته ساخته شده و برحسب اندازه و قطر دانه های سنگی قابل مشاهده به پنج دسته تقسیم می شوند.

  • موزائیک شیاردار: 

موزائیک شیاردار در سطح رویه آن به شکلهای مختلف دارای فرو رفتگی و برجستگی بوده و به عنوان فرش کف پیاده رو و محوطه استفاده می شود.

  • موزائیک شسته:

موزائیکی است که در دانه های شن در روی آن به صورت برجسته نمایان ست.

  •  موزائیک پلاکی:

در سطح رویه آن مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر وجود دارد و اندازه این سنگها برحسب ابعاد موزائیک متفاوت است و به صورت صاف ساخته می شود.

 

 موارد استفاده موزائیک:

کفپوش بتنی پیاده رو،  پوشش کف حیاط، سنگ پشت بام، سنگ فرش باغ، سنگ فرش حیاط، سنگ فرش حیاط خانه، سنگ فرش حیاط منزل، سنگ فرش حیاط ویلا، سنگ فرش معابر، سنگ کف پارکینگ، سنگ کف حیاط، کفپوش بتنی، کفپوش محوطه ویلا، موزائیک پشت بام، موزائیک حیاط خانه، موزائیک حیاطی، موزائیک کف حیاط

 

در تصاویر زیر چند نمونه از موزائیک مشاهده کنید:

نمونه موزائیک کف فرشی که در بیرون نمای ساختمان کاربرد دارد.

موزائیک که تکه سنگ ریزه ها در آن کار شده است.


» نظر
<      1   2